România are nevoie de un nou recensământ general de circulație pe drumurile publice

0

Recensământul general de circulație pe drumurile publice, care se realizează o dată la 5 ani, trebuia efectuat în anul 2020, însă a fost decalat în contextul pandemiei deoarece nu ar fi putut oferi o imagine de ansamblu corectă a circulației pe drumurile publice având în vedere restricțiile instituite. Ultimul recensământ a fost efectuat în anul 2015 și nu mai este de actualitate, iar țara noastră are nevoie cât mai rapid de o nouă astfel de catagrafie.

Datele din recensământ, în urma prelucrării numerice, trebuie să fie oglinda traficului în viitorii 5-15 ani. Acestea vor sta la baza dimensionării structurilor rutiere ce se vor executa, la capacitatea de circulație a drumurilor, respectiv a alocărilor financiare necesare sistemului rutier. Cu alte cuvinte, grosimea staturilor rutiere sau numărul benzilor de circulație ale unui drum, nu se stabilesc politic, ci în funcție de trafic.

Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” solicită autorităților realizarea acestui recensământ de îndată ce se va considera că traficul nu este afectat de pandemie deoarece cu cât ne îndepărtam de la ultimul recensământ efectuat în anul 2015 cu atât datele previzionate sunt mai imprecise. Dezvoltarea și întreținerea rețelei rutiere se face după studii de trafic, care estimează volumul traficului ce va fi în următorii ani. Acest lucru se realizează prin mai multe mijloace, respectiv prin rețeaua de contori de trafic, care înregistrează pe sectoare de drum volumul de trafic. Aceste date sunt verificate și corectate prin recensăminte de circulație făcute manual, precum si prin anchete de circulație.

2020 ar fi trebuit sa fie anul în care trebuia să fie făcut un astfel de recensământ, nu numai în Romania ci în întreaga Uniune Europeană. Pandemia a afectat serios dezvoltarea economică, mobilitatea rutieră, iar un eventual recensământ nu ar fi făcut decât să denatureze situația reală a circulației pe drumurile publice.

Drumarii speră într-o revenire completa a mobilității rutiere, iar pandemia să nu mai afecteze indirect dezvoltarea infrastructurii rutiere.

Distribuie

Lasă un comentariu

Top