Infrastructura țării la mâna grecilor de la Aktor. Statul român incapabil să ia măsuri din cauza CORUPȚIEI din sistem.

0

Constructorul grec Aktor, specializat în proiecte de infrastructură, are în derulare în România lucrări cu o valoare totală de 1,4 miliarde de euro. În multe cazuri modul în care lucrările au fost castigate au ridicat  semne de întrebare având în vedere neseriozitatea consorțiului elen. Infrastructura României blocaje și pierderi semnificative datorate nerespectării termenelor de finalizare a lucrărilor.

 Incapacitatea antreprenorului grec AKTOR STA Grecia Sucursala Bucureşti de a respecta graficul de lucrări şi de a finaliza proiectul lotului 2 din autostrada Sebeş – Turda a fost depăşită cu ajutorul unor “prieteni”, buni cunoscători şi fini observatori pe piaţa construcţiilor publice de autostrăzi şi căi ferate din România, dornici să se implice activ în preluarea în propriile mâini a relaţionării şefilor greci cu oficialii din Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC), CNAIR sau chiar DRDP Cluj, unde activează mulţi binevoitori.

Aşa se face că intrarea în scenă a controversatului om de afaceri Bogdan Florin DINU merge mănuşă cu interesele antreprenorului AKTOR în România, sens în care, în luna aprilie 2019, acest personaj a încheiat un contract de management şi asistenţă tehnică cu AKTOR STA Grecia, utilizând, bineînţeles, o firmă  controlată printr-un terţ (în fapt un cetăţean român de origine turcă).

Motivele pentru care firma dată la înaintare în contractul respectiv nu este înscrisă pe numele său sunt arhicunoscute şi legate de eforturile DNA-ului de a desluşi caracatiţa de firme folosite în diversele combinaţii mai vechi ale lui Bogdan Florin DINU, care au asigurat prosperitatea acestuia.

Cooptarea lui Bogdan Florin DINU de către managerii greci în afacerile interne ale acestora a survenit probabil ca urmare a “reclamei” pe care acesta şi-o promovează singur în lumea bună a contractelor cu statul, referitoare la prietenia ce-l leagă de un renumit jurnalist (în trecut, şef de cabinet al fostului ministru al Transporturilor, Lucian BODE), poziţie care îi permite o abordare mai facilă la nivelul Ministerului şi putere de negociere a intereselor private ale AKTOR… adică exact ce căutau şi şefii greci.

Dar, se pare că dacă AKTOR STA Grecia are dificultăţi financiare care afectează progresul lucrărilor pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş – Turda, nu acelaşi lucru se poate spune când vine vorba de plata serviciilor prestate de Bogdan Florin DINU, constând în intervenţiile personale ale acestuia la nivelul conducerii CNAIR SA, MTIC sau DRDP Cluj. Şi mai mult ca sigur banii nu sunt puţini…

Astfel, folosindu-se de “păienjenişul” de relaţii personale dezvoltate de-a lungul timpului, Bogdan Florin DINU lucrează din greu pentru a asigura “liniştea” antreprenorului grec, tradusă prin amânarea aplicării de penalităţi pentru nerespectarea graficului de execuţie, rezolvarea favorabilă a Revendicărilor AKTOR, stingerea fictivă a unor Rapoarte de Neconformitate sau obţinerea unor prelungiri ale termenului de finalizare a investiţiei rutiere (cu termen iniţial expirat din luna octombrie 2016). Atingerea acestor obiective va însemna recompensarea lui Bogdan Florin DINU din banii pe care AKTOR STA Grecia se plânge că nu-i are ca să termine autostrada.

Cu toate acestea, banii primiţi de Bogdan Florin DINU pentru serviciile sale “ascunse” sub aura de traducător pentru bieţii reprezentanţi greci, nefamiliarizaţi cu limba urmaşilor Romei, pentru lotul 2 din autostrada Sebeş – Turda, reprezintă bani de buzunar în comparaţie cu ce ar putea obţine după aceeaşi “reţetă” prodigioasă replicată în cazul proiectului investiţional de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul Braşov – Sighişoara, unde AKTOR STA Grecia este parte din asocierea de firme câştigătoare recentă a licitaţiei “RailWorks” (în valoare de circa 5,84 miliarde lei), unde “talentul” înnăscut de deschizător de drumuri poate fi excelent valorificat de Bogdan Florin DINU în relaţia cu CNCF “CFR” SA.

În concluzie, în ţara noastră ar trebui deschis un nou cod COR (Clasificarea ocupaţiilor din România) specific acelor persoane care îşi oferă serviciile de canal activ de comunicaţie şi intervenţie la decizionalii instituţiilor de stat tuturor antreprenorilor străini (şi nu numai) debusolaţi pe meleagurile mioritice şi aflaţi în mare nevoie de o relaţionare mai specială cu autorităţile în interesul propriu.

Distribuie

Lasă un comentariu

Top