INVITAT LA OPINIE – Andrei Nicolae Popa : Ura viscerală a CCR împotriva SRI nu are limite şi le depăşeşte chiar şi pe cele legale!

0

autor : Andrei Nicolae Popa

CCR a decis ca înregistrările rezultate din mandatele privind activităţile specifice de culegere a informaţiilor (art. 14 din Legea 51/1991) sunt per se mijloace de probă nelegale.

CCR a legiuit pozitiv şi a adăugat la Codul de procedura penală un mijloc de probă nelegal – convorbirile rezultate din mandatele de “securitate naţională”.

Dacă SRI interceptează o convorbire prin care doi oameni decid să pună o bombă la metrou, acel mijloc de probă nu va putea fi folosit în procesul penal iar cei doi indivizi pot scăpa de închisoare.

Dacă SRI interceptează o convorbire prin care doi decid să-l omoare pe preşedintele României, procurorii nu vor putea folosi mijlocul de probă iar cei doi pot scăpa de închisoare.

Mulţumim, CCR! Datorită vouă, viaţa noastră, a românilor, e mai în siguranţă iar România scapa de temutul Stat Paralel. Cineva de la Rahova plânge de bucurie!

“2. Cu majoritate de voturi, a admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art.139 alin. (3) teza finală din Codul de procedură penală sunt constituționale în măsura în care nu privesc înregistrările rezultate ca urmare a
Efectuării activităților specifice culegerii de informații care presupun restrângerea exercițiului unor drepturi sau libertăți fundamentale ale omului desfășurate cu respectarea prevederilor legale, autorizate potrivit Legii nr.51/1991.”

  1. Art. 61, alin. (1), lit. C din Codul de procedură penală obligă “organele de siguranţa naţională” (exprimarea nefericită a autorilor CPP), deci şi a SRI, să sesizeze parchetul dacă, în exercitarea atributilor lor prevăzute de lege, constată săvârşirea de infracţiuni.
  2. Art. 14 şi urm. Din Legea nr. 51/1991 dă dreptul SRI să ceară şi să execute mandate pentru activităţi specifice de culegere a informaţiilor (în limbaj popular numite ascultări, filaje, interceptări etc) pentru activităţi care aduc atingere securităţii naţionale a României (definiţia o găsiţi la art. 1 din Legea 51).
  3. În temeiul art. 61 CPP şi al art. 11, alin. (1), lit. D din Legea nr. 51/1991 şi a art. 14 din Legea nr. 14/1992, SRI informează parchetul când din convorbiri rezultă săvârşirea de infracţiuni şi ataşează procesul verbal cu extrasul de convorbiri (care e informaţiei clasificată conform Legii nr. 182/2002).
  4. În temeiul art. 139, alin. (3), ultima teză, Cod de procedura penală, acel extras de convorbiri reprezintă mijloc de probă, adică poate probă că persoană X a săvârşit sau nu o infracţiune.

Acum, vine Curtea Constituţională şi zice aşa:
“Orice înregistrare poate constitui mijloc de probă în procesul penal, mai puţin alea ilegale şi şi mai puţin alea de la SRI”.

Rezultat:

  • CCR a decis de la ea putere ca ce vine de la SRI e din start mijloc de probă nelegal, legiferând astfel pozitiv.
  • SRI se poate spăla pe cap cu tot de interceptează începând de azi, la fel şi procurorii.
  • Dacă procurorii vor să folosească ca mijloc de probă ce le-a dat SRI, trebuie să ceară la rândul lor un nou mandat de supraveghere tehnică de la JDL, în temeiul art. 138 şi urm. CPP, şi să se roage ca penalii să facă din nou ce “a prins” SRI “pe cască” (vă daţi seama că aşa ceva nu se întâmplă, pentru că nimeni nu e atât de prost să lase urme de două ori la fel).
  • Fapte penale grele descoperite de SRI vor rămâne nepedepsite doar pentru că CCR a decis astăzi ca SRI nu e bun pentru justiţia noastră penală, că “Stat Paralel”, “Binom”, imtruziune în justiţie, hău hău.

Pe termen lung, societatea ar trebui să-şi pună câteva întrebări legitime:

  1. Dacă cu craca tăiată a SRI şi hizleala până la irechi a penalilor, romanul de rând se sinte mai în siguranţă?
  2. Dacă romanul de rând este fericit ca SRI, autoritate administrativă autonomă aflată sub control parlamentar, nu mai poate intercepta cu efect în procesul penal, dar că în acelai timp, o structură afiliata politic, în subordinea unui ministru politic, total nespecializată, repsectiv Direcţia de Operaţiuni Speciale a Poliţiei Romane, are liber la interceptat oameni?
  3. Dacă cineva mai crede că în anul 2020 mai poţi să faci urmărire penală de calitate, fără mijloace de supraveghere tehnică adecvate şi făcute de instituţii care ştiu să le facă, în măsura în care mai ţoşte infracţiunile deştepte se pregătesc şi uneori chiar se comit în spaţiul virtual sau prin manopere extrem de inteligente (întâlniri secrete, mijloace de comunicare codificate, simulaţii etc.)?

P.S.: Ca fapt divers, state precum SUA, UK, Olanda, Spania, Suedia, Finlanda, ţările baltice, Franţa, Germania, Italia sau Canada au aşa-numitele “TaskForce” sau “fusion center” între organele judiciare şi servicii. Cu alte cuvinte, serviciile de informaţii din acele state stau la aceeaşi masă cu organele de aplicare a legii şi fiecare, potrivit atribuţiilor ce le revin, fac eforturi conjugate pentru atingerea obiectivului stabilit.

Distribuie

Lasă un comentariu

Top