Posibilă incompatibilitate în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere

0

Sindicatul Drumarilor” Elie Radu”, care reunește angajați ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), semnalează un posibil caz de incompatibilitate al domnului Ion Lixandru, care este membru în Consiliul de Administrație și, în același timp, este proprietar și administrator al unui grup de firme cu activitate de transport și comerț cu mobilă.

De asemenea, domnul Ion Lixandru este și vicepreședintele Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România.

Practic, prin această numire în Consiliul de Administrație,” lupul” a fost pus” paznic la oi”. Cei vechi din compania de drumuri au o vorbă: CNAIR va fi condusă mereu ori de constructori, ori de transportatori. Dar chiar așa pe față, fără nici o frică! Consiliul de administrație este un organ de supraveghere și control în cadrul companiei.

Cum poate un transportator important din România să exercite aceste prerogative în contextul în care interesele lui sunt legate și de business-ul pe care îl conduce?

Din anul 2016, domnul Ion Lixandru este proprietar şi administrator al unui grup de firme cu investiții de peste 20 mil. euro, cu activitate de transport şi comerț cu mobilă.

Un articol din Contractul Colectiv de Muncă obligă salariații să completeze o declarație privind calitatea de angajat, acționar/administrator la firme care au ca obiect de activitate efectuarea operațiunilor de transport intern, internațional și activități conexe acestora, iar deținerea uneia dintre calitățile anterior menționate în cadrul unei societăți comerciale constituie abatere disciplinară gravă și conduce la desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.

Acest articol din CCM nu se aplică și membrilor din Consiliul de Administrație?

Cum este posibil să nu fi sesizat Ministerul Transporturilor, la numirea membrilor Consiliului de Administrație, această posibilă incompatibilitate?

Dar de ce nu se sesizează Agenția Națională de Integritate?

Sau este legală această numire?

Mai mult, de ani de zile semnalăm că o parte din transportatori (care nu respectă legislația) distrug drumurile din cauza gabaritului depășit și a nerespectării regulilor privind transporturile grele de pe drumurile publice!

Semnalăm că nu putem repara cât pot ei distruge! Și, în acest fel, am ajuns să solicităm dreptul de a cântări noi TIR-urile și autovehiculele de transport, care circulă pe drumurile naționale și autostrăzi, pentru a depista eventualele ilegalități!

Chiar domnul Ion Lixandru a fost unul dintre cei care au susținut crearea Organismului unic de control ISCTR – prin unificarea serviciilor de la ARR, RAR, CNADNR cu sprijinul guvernului de la acea vreme (în prezent, CNAIR are drept de control al gabaritului doar la punctele de trecere a frontierei, în vreme ce ISCTR cântărește pe întreg teritoriul României).

Distribuie

Lasă un comentariu

Top