Ioan Dîrzu : Adevărul despre drumurile din Munții Apuseni

0

Asfaltarea drumurilor naționale din Munții Apuseni a început din anul 2018 când premierul social-democrat de atunci al României a primit și înțeles un memoriu semnat de 23 de primari din zonă care solicitau și deopotrivă fundamentau această necesitate din punct de vedere economic, social și turistic. S-a luat, astfel, decizia modernizării DN 74: Alba Iulia – Buceș; DN 74A: Abrud – Câmpeni; DN 75: Arieșeni – Câmpeni – Mihai Viteazu.

A urmat o perioadă cu licitații și au fost începute primele lucrări de asfaltare a unor drumuri care nu au mai văzut de mult timp betonul. În anul 2019, lucrările de infrastructură din Apuseni au prins, în sfârșit, contur. S-au asfaltat mai multe tronsoane deosebit de importante, între care menționăm Albac – Arieșeni, Abrud – Câmpeni, DN 74 (Zlatna spre Dealul Mare și spre Alba Iulia).  Acestora li se adaugă alte drumuri reabilitate din interiorul unităților administrativ-teritoriale, prin Programul Național de Dezvoltare Locală. În total, într-un singur an, vorbim de circa 100 de kilometri de drumuri aduși la standarde europene.

A fost, fără doar și poate, fapt recunoscut și de către primarii liberali, un an în care investițiile în infrastructură au luat avânt, erau pe drumul cel bun. Dacă Guvernul social-democrat ar fi rămas, cu siguranță, 2020 ar fi fost anul marilor investiții în infrastructura din Apuseni. Acest lucru, însă, e greu de crezut că se va întâmpla cu un Guvern PNL care, în prag de pandemie vorbea doar de anticipate, cu gândul numai la propriile beneficii, în loc să pregătească țara pentru depășirea crizei. Cu titlu de exemplu vă spunem că, în 2019, în perioada similară a anului trecut, respectiv până la finalul lunii aprilie, se turnaseră 30 de kilometri de covor asfaltic pe drumurile naționale din Munții Apuseni. În acest an vorbim doar de 5 kilometri de drumuri reabilitați cu care, de fapt, se continuă, memoriul semnat de cei 23 de primari. Totul, însă, cu încetinitorul. Cu toate acestea, ”liderul deputaților PNL” Florin Roman vorbește, în presa locală, despre marile sale proiecte de infrastructură cu care, de altfel, ne-a mai amuzat și cu alte ocazii.

Îi amintim că drumurile din Apuseni au văzut asfaltul doar pe hârtie când ministru al Transporturilor fusese actualul premier, Ludovic Orban, iar noi, nici în zi de azi, nu ajungem în 7 ore la Viena.

Distribuie

Lasă un comentariu

Top