Ședință a Comisiei de Dialog Social la Instituția Prefecturii Alba

0

Marți, la sediul Instituției Prefectului – Județul Alba a avut loc ședința ordinară a Comisiei de Dialog Social. La întâlnire au participat dl. Francisc Oscar Gal – subsecretar de stat în cadrul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, prefectul Nicolae Albu, subprefectul Andrei Vincze, manageri ai instituțiilor publice, reprezentanți ai organizațiilor patronale și sindicale din județul nostru.

Ordinea zi a ședinței a cuprins următoarele teme: informare privind gradul de realizare a programului de încasări la bugetul asigurărilor sociale din județul Alba, pe trimestrul I 2022: contribuabili care înregistrează mari datorii restante la bugetul asigurărilor sociale; informare privind rezultatele acțiunilor de control, pentru combaterea muncii nedeclarate, desfășurate de inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Alba, în perioada ianuarie – mai 2022.

În trimestrul I 2022 la nivelul Administrației Județene a Finanțelor Publice Alba au fost înregistrați un număr de 111.244 contribuabili, din care:1. 23.423 contribuabili persoane juridice:2. 87.404 contribuabili persoane fizice, din care: 14.207 contribuabili persoane fizice autorizate și 73.197 contribuabili persoane fizice activități independente 3. 417 instituții publice.

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Alba a colectat în primul trimestru al anului 2022 venituri la bugetul asigurărilor sociale în sumă totală de 324.017.903 lei, cu 1.452.097 lei mai puţin decât programul repartizat de A.N.A.F ( rezultând un grad de realizare a programului de încasări de 99,56%) și cu 3.268.004 lei mai mult decât în primul trimestru al anului 2021, când veniturile încasate la bugetul asigurărilor sociale a fost în sumă de 320.749.899 lei, înregistrând o creștere de 1,02% raportat la acea perioadă.

Din analiza veniturilor bugetare încasate la bugetul asigurărilor sociale în trimestrul I 2022 comparativ cu trimestrul I 2021 se constată creșterea realizărilor la bugetul asigurărilor pentru șomaj cu 1.56% (cu 112.933 lei), bugetul asigurărilor sociale de stat cu 1,07% (cu 2.376.621 lei) și bugetul asigurărilor pentru sănătate cu 0,86% (cu 778.450 lei).

Planul repartizat de A.N.A.F. la bugetul asigurărilor sociale pentru trimestrul I 2022 fost realizat în proporție de 99,56%. Au fost verificați 868 de agenţi economici la care s-au dispus un număr de 2088 de măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate şi intrarea în legalitate.

Au fost identificate în lucru 12 persoane care desfăşurau activitate fără forme legale de angajare, la 7 angajatori dintre cei verificați.Au fost aplicate 125 sancţiuni (62 amenzi în cuantum de 365700 lei+ 63 de avertismente) din care 7 de amenzi au fost pentru muncă nedeclarată, în cuantum de 240 000 lei, pentru primirea la munca a uneia sau a mai multor persoane fără încheierea unui contract individual de munca, potrivit art. 16 alin. (1)În perioada ianuarie – mai 2022 prin controalele efectuate s-a urmărit cu predilecție asigurarea unui control riguros şi superior calitativ, care să vină în sprijinul agenţilor economici controlaţi şi care să prevină derapajele de la legislaţia care reglementează domeniul relaţiilor de muncă.

Au fost cuprinse în graficele lunare de control unităţi mai mari şi cu un număr semnificativ de lucrători.

În cea de-a doua parte a întâlnirii, participanții au ridicat diverse probleme cu care se confruntă în activitatea cotidiană, fiind dezbătute teme de interes specifice cum ar fi: măsuri în sprijinul antreprenorilor; propuneri privind fiscalitatea IMM-urilor; reanalizarea cuantumului taxei pe clădiri a persoanelor juridice, care sunt lăsate în prezent la hotărârea consiliilor locale și care influențează stabilitatea mediului de afaceri; modificarea noii legi a pensiilor, Legea nr.127/2019, care va intra în vigoare la 1 septembrie 2023; stabilirea unui cadru legal fiscal clar pentru PFA-uri; etc.

Totodată, reprezentanții organizațiilor sindicale și patronale au înaintat domnului subsecretar de stat în cadrul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, Francisc Oscar Gal, o listă cu probleme cu care se confruntă, precum și propuneri pentru modificarea legislației în domeniu.

Distribuie

Lasă un comentariu

Top