INCOMPETENȚA GUVERNEAZĂ ROMÂNIA: Fără nicio analiză-suport, restaurantele se închid din nou în Alba Iulia!

0

De mai bine de 10 luni de zile, măsurile pompieristice impuse de Guvernul României nu dovedesc decât haos și degringoladă, arătând de fiecare dată rea voință, incompetență sau doar frică pe linie, de dragul de a argumenta orice restricții. Marea lor majoritate, fără niciun suport logic sau științific. Dar, probabil, că așa se întâmplă mai ales când nici măcar la nivel central informațiile și măsurile restrictive nu sunt argumentate de un epidemiolog sau virusolog, ci puse pe buzele unui președinte care să căznește să exprime în cuvinte seci informații pe care, evident, le stăpânește la nivelul unui novice în domeniu.

Măsuri luate la apelul bocancilor… lui Arafat, Orban și, mai nou, Câțu!

De fiecare dată când se decid măsuri restrictive, reprezentanții autorităților locale sau centrale se prevalează de sintagmele: „opinia specialiștilor” și “sfatul specialiștilor”.

Fără a minimiza în niciun fel seriozitatea pandemiei, la fel ca și realitatea existenței acestui virus, rămân enorm de multe semne de întrebare legate de seriozitatea demersurilor luate de decidenții țării noastre, atât la nivel local cât mai ales național.

Urmare a deciziei luate ASTĂZI de către COMITETUL JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA nr. 12/17.01.2021, am inițiat un demers jurnalistic pentru a vedea cât de mult sunt analizate aceste măsuri care pun pe butuci zeci de afaceri și trimit din nou în șomaj sute de angajați.

După cum se știe, România încă se află în stare de alertă. Ceea ce înseamnă că, mai mult sau mai puțin legal (iar aici sunt foarte multe chestiuni în dezbatere la nivelul tribunalelor și judecătoriilor din mai multe județe), măsurile restrictive se vor pune în aplicare de către fiecare județ în parte, respectând un set de măsuri impuse de la centru, de către Departamentul pentru Situații de Urgență.

DAR CE SE ÎNTÂMPLĂ CÂND MĂSURILE SUNT PROST GÂNDITE? CINE PLĂTEȘTE? Acestea par a fi întrebări fără niciun răspuns… Sau poate abia peste vreo 30 de ani cineva va fi în stare să răspundă cum de în România anilor 2020-2021 s-au executat haotic niște ordine, fără analize epidemiologice-științifice.

Prefectura Alba se spală pe mâini…

După mai bine de 10 luni în care decidenții bugetari s-au jucat alba-neagra cu economia județului sugrumând mediul privat, am încercat să intrăm în posesia tuturor analizelor epidemiologice care au impus reînchiderea HORECA la nivelul mun. Alba Iulia și a comunelor Horea și Meteș. Întrucât a vorbi despre restaurantele din Meteș și Horea ar duce demersul nostru în derizoriu (nu mai mult decât o face CJSU), ne vom axa mai mult pe Alba Iulia.

În mod normal, orice decizie de a închide restaurantele din Alba Iulia ar trebui să aibă la bază un raport extrem de bine pus la punct, prin care să se avanseze ideea unui RISC IMEDIAT PENTRU POPULAȚIA LOCALITĂȚII. Mai mult, ar fi trebuit să fie mai multe anchete epidemiologice în perioada 15 decembrie 2020-17 ianuarie 2021 efectuate la mai multe puncte de lucru din domeniul HORECA, prin care să se prezinte câte infecții pot fi imputate unei astfel de activități economice. Și asta pentru că din data de 16 decembrie 2020 restaurantele s-au redeschis în Alba Iulia și, dacă se consideră că această activitate ar fi stat la baza creșterii incidenței, ar fi trebuit să existe mai multe analize științifice în acest sens.

Întrucât în Horea și Meteș nu se poate vorbi de restaurante, orice logică elementară ar fi fost de ajuns pentru a demonstra că nu HORECA spre exemplu a dus la creșterea incidenței în mun. Alba Iulia.  

STUPOARE: Prefectura nu a văzut vreun astfel de studiu, iar măsura închiderii restaurantelor se bazează practic doar pe măsurile impuse și neargumentate științific de Guvernul României și DSU (fără nicio analiză de risc ca suport).

Iată răspunsul oficial al Prefecturii Alba: “Referitor la solicitarea d-voastră, vă comunicăm că, potrivit competențelor instituționale, la nivelul Instituției Prefectului județului Alba nu există vreun studiu în acest sens și nici nu avem competența necesară întocmirii unor astfel de studii. Având în vedere că DSP este autoritatea competentă cu rol principal în gestionarea situațiilor generate de infecțiile cu noul coronavirus, vă rugăm să vă adresați acestei instituții! Cu privire la rezultatele anchetelor epidemiologice, instituția noastră intră doar în posesia incidenței calculate zilnic la 1.000 de locuitori de către DSP, rezultate care sunt și făcute public de reprezentanții DSP. Măsurile sunt luate în funcție de incidență și se aplică tuturor celor nominalizați în HG și nu distinct pe domenii de activitate!” este răspunsul primit astăzi de la nivelul Prefecturii Alba.

Ce spune DSP? Câte infecții COVID au fost raportate în restaurantele din Alba Iulia?

Răspunsul primit din partea DSP Alba este la fel de elocvent: “Nu exista un astfel de studiu. Din câte știu eu nu au existat focare în industria HORECA sau în restaurante. De altfel, anchetele epidemiologice vizează persoanele infectate, în cazul unui restaurant s-ar putea face o ancheta extinsă doar in cazul apariției unui focar între angajați. Deci metodologia este la fel pentru orice operator economic, se face ancheta extinsă doar în cazul apariției unui focar la un operator economic. Din ceea ce cunosc eu NU AM AVUT FOCARE ÎN HORECA în județul Alba , prevederile DSU se aplică doar pe baza incidenței”, ne-a răspuns directorul Direcției de Sănătate Publică Alba, Alexandru Sinea.

SURSE: Surse la nivel central de la nivelul Ministerului Economiei tocmai ce ne-au confirmat că astfel de anchete nu există nici măcar la nivelul DSU. Pe masa șefului DSU, Raed Arafat nu a existat niciodată vreun astfel de document prin care să se impună deciziile prin care sectorul HORECA a fost pus pe butuci în toată țara. În mod normal, pe masa de lucru a Guvernului României și a ministerelor de resort ar fi trebuit să fie câte o anchetă de risc la nivelul fiecărui județ în parte pe sectorul HORECA. În mod sigur, din județul Alba nu a plecat NICIODATĂ vreo cercetare științifică-epidemiologică sau măcar și o singură anchetă epidemiologică prin care să se demonstreze pericolul HORECA în răspândirea COVID-19 la nivelul județului nostru.

Iar aceste analize ar fi trebuit să fie pe fiecare segment în parte: cinematografie, teatru, piețe locale, mall-uri, supermarketuri, centre de asistență socială etc.

Însă, fără a exista vreun fundament științific: Alba Iulia, Horea și Meteș își închid restaurantele!

Conform deciziei nr. 12 din 17.01.2021 luate de către COMITETUL JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA, la nivelul municipiului Alba Iulia și a comunelor Horea și Meteș se vor aplica de mâine (18.01.2021) mai multe măsuri restrictive:

  1. La nivelul municipiului Alba Iulia și a comunelor Horea și Meteș, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de peste 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.01.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
  2. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
  3. Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
  4. Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
  5. Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
  6. Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
  7. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:
  8. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  9. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  10. deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  11. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
  12. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
  13. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Distribuie

Lasă un comentariu

Top